torsdag 12 april 2012

Dag 3

Under morgonen och fram till lunch slängde jag kartonger och skräp, packade upp nya varor som jag sedan prismärkte och tog ut butiken. Jag vek också handdukar och gick till SEB för att växla pengar. Efter lunchen fortsatte jag med att prismärka saker en stund. Sedan skrubbade och torkade jag vid ytterdörren och vid fönstren framför butiken. När jag var klar med det gick jag till Posten för att lämna brev och till Inges El för att köpa lampor. Vid slutet av dagen tog jag dukar och tabletter ut till butiken och la dem i skåpen som finns där, sedan diskade jag några saker.


 














I IK Form använder de datorer + skrivare för att skriva ut saker t.ex. prismärken. Ibland letar de också efter saker de ska beställa på nätet. De som jobbar där har också tillsammans en blogg (ikbrudarna.blogg.se), där de uppdatera om nya saker som kommit till butiken, tävlingar m.m.

Förutom svenska så har jag bara hört att dem pratat engelska med någon kund.



1 kommentar:

  1. Hej!

    Kul att läsa din blogg. Och snygga foton oxå. Bra jobbat. Bra att du har spanat efter språket. Men du fåra personalen oxå och lyssna vad de säger. De kanske använder det mer än du har hört de här dagarna och kanske även i andra sammanhang med när de pratar med kunder.

    Ha det gott så ses vi på måndag.
    / Niclas

    SvaraRadera